Úvod > Neurologie

V neurologické ambulanci Vám poskytneme komplexní diagnosticko-léčebnou péči v oblasti nemocí nervové soustavy včetně současné možnosti zajistit navazující rehabilitační péči.

Naší specializací je diagnostika a léčba bolestí zad, jejichž příčinou je široké spektrum vertebrogenních poruch.
Léčba vertberogenních onemocnění je založena na multioborové spolupráci v rámci naší ambulance (fyzioterapie,neurologie).

Poskytujeme i poradenskou činnost vč. komplexního neurologického vyšetření u dalších neurologických nemocnění (dispenzarizace a léčba po cévních mozkových příhodách, dispenzarizace a léčba bolestí hlavy, demyelinizační a neuromuskulární onemocnění včetně postižení periferních nervů).

V případě potřeby spolupracujeme i s dalšími odborníky (ortopedie, psychiatrie, interna, revmatologie a jiné).

Nabízíme:

• Komplexní neurologické vyšetření
  • Dispenzarizaci po cévních mozkových příhodách
  • Dispenzarizaci a léčbu onemocnění páteře
  • Dispenzarizaci a léčbu bolestí hlavy
  • Poradenskou a konzultační činnost i u dalších neurologických onemocnění (extrapyramidové onemocnění, demence, demyelinizační onemocnění, nervosvalová onemocnění)
  • Nabízíme individuální přístup, profesionalitu, komplexní péči, vyšetření bez dlouhých čekacích lhůt po předchozím objednání.
  • Bonus je možnost rychlé návaznosti odpovídající rehabilitační péče dle zdravotního stavu pacienta.

V naší ambulanci funguje objednávací systém. K vyšetření se můžete objednat (osobně přímo v ordinaci nebo telefonicky na čísle 37752327,zároveň, prosím, při objednání uveďte požadavek -
neurologické vyšetření.

K vyšetření doneste, prosím, lékařskou dokumentaci z dosud provedených vyšetření týkajících se Vašich potíží, zejména výsledky zobrazovacích vyšetřovacích metod včetně rtg vyšetření.
Urychlíte tím diagnostiku a nedojde k zbytečnému duplicitnímu provádění stejných vyšetření.

Jsme tu pro Vás každé pondělí od 8 do 18 hodin.

Neurologie

neurologie.jpgObor neurologie se zabývá poruchami centrálního a periferního nervového systému včetně svalového aparátu, na rozdíl od psychiatrie, která se zaměřuje na úlohu mozku v oblasti chování. Neurologické choroby mohou postihovat různé etáže a různé systémy centrálního i periferního nervstva, a mohou tak vznikat velmi rozdílné, často však zcela specifické příznaky, jako jsou např. poruchy řeči, hybnosti, citlivosti, zraku, sluchu apod. Nervový systém je hlavním řídícím a integrujícím systémem organismu.

Činnost nervové soustavy

Činnost nervové soustavy je podmíněna stavbou a funkcí jednotlivých nervových buněk a jejich vzájemnými vztahy. Nervová soustava je tvořena dvěma hlavními skupinami: centrální a periferní. Na řídící činnosti nervové soustavy se podílí i řízení látkové – humorální, jehož podstatou je schopnost některých látek, působků, změnit činnost určitých buněk a orgánů. Z působků jsou nejdůležitější hormony. Tyto hormony jsou vyplavovány při zvýšeném stresu organismu a zpětně ovlivňují fyziologické procesy v organismu.

Neurologie je obor převážně diagnostický, který dokáže určit příčinu onemocnění a lokalizaci poruchy v centrálním či periferním nervstvu, dále léčebný, využívá možností farmakoterapie k ovlivnění jednotlivých chorob. Při léčbách onemocnění pohybového aparátu se využívá léčby invazivní, léčby obstřiky.